19 juni 2009

Retrobilder

Mamma sydde ganska mycket till mig när jag var liten. Inte många av hennes skapelser finns fångade på bilderna men här kommer några av de i alla fall. Hon har tyvärr gett bort nästan allting hon sydde men som tur är finns några fina saker kvar.


Den här bilden är tagen när jag var typ 1,5 år gammal och den söta förklädesklänningen har mamma sytt. Den finns kvar i väntan på nya små användare :-)



På de bilderna är jag 8-9 år gammal och har på mig ett favoritset av mamma i en rolig modell. Tröjan hade långa runda knappar och kjolen hade samma knappar på fickorna som i sin tur hade tre fack. Tyget är ett vanligt bommulstyg men ett mjukt sånt. Och ja, kläderna finns kvar :-) Som ni kanske märker från den suddiga bilden där jag gungar, så var jag också en Hello Kitty fan. Den tröjan tänkte jag sätta på Leo så småningom. Hoppas han inte har något emot det :-)

2 kommentarer:

  1. Så roligt med hemsydda favoriter!
    Vi får hoppas att våra barn uppskattar vråa alster lika mycket... ;-)

    SvaraRadera
  2. Jag håller andan hela tiden när jag presenterar färdigsydda kläder till Leo :-) Fast oftast är ju han med och disajnar och köper tyg med mig, så jag tror att det är ingen fara ännu.

    SvaraRadera