23 juni 2009

Mera plagg till killarnas sommargarderob

Jag har länge planerat sy några till hoodies till killarna, samt några par somriga muddisar och nu blev det gjort.


Mönstret är eget i kombination med M&M Form 2 storlekar 98 0ch 80. Den bruna velouren och blåa mudden kommer från Sumpans textilcentrum, blå trikå från Ohlssons, grå velour och röd trikå från Abakhan fabrics i Tallinn, röd mudd från Happy Home i Klagenfurt i Österrike. Nu fattas det bara tryckknappar som jag ska hamra fast så fort jag är klar med bloggandet. Jag blev jätte nöjd med resultatet förutom kanten på kapuschongen, som är nästan helt omöjligt att få fint med mina sykunskaper och maskiner. CoverPro är en dröm just nu :-)


Piratmuddisar till Leo i storlek 98 form 2 från M&M i kombination av egna justeringar, muddar från Happy Home i Klagenfurt och Sumpans textilcentrum.



Theo poserar i en t-tröja i åtsittande modell str 92 från Ottobre creative workshop, jag har förkortat armarna och gjort halslinningen större. Byxor är en modifikation av M&M form 2 stl 98.
Orangea trikå kommer från Ohlssons, Muddar från Sumpans textilcentrum, grön frotté från Abakhan i Tallinn.

Och Theo igen i hängselbyxa från Ottobre 1/2009, jag har förkortat bena och sytt till foder. Tyget kommer från Abakhan i Tallinn och var köpt till en MeiTai som inte blev så bra, bara vacker att titta på :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar