01 april 2011

När man är trött

Jag har varit hemma redan fem dagar efter jobbresan till Tallinn och den gången verkar jag inte återhämta mig speciellt fort :-( Jag åker till Tallinn en gång i månaden för att leda en institution och undervisa på Estlands Musik- och Teaterakademi, så det är inget jag inte känner till. Den här gången blev det så otroligt intensiva dagar att jag fick köra med typ 6:e växel och fast det var otroligt intressant, var det tydligen för mycket. Jag träffade underbara musiker från olika länder, var på konserter, undervisade, planerade ett framtidsprojekt med min vän K och en Estnisk sångerska och vän Mari. Jag hann också med en bastukväll med mamma och en middag på en japansk restaurang, där de har jättegod mat.
Köpte också tyg till en sommarklänning, bilderna kommer snart.
Så vad gör en utmattad mamma när kroppen är trött men kreativiteten flöder ändå? Jag började brodera på ett par vantar med inspiration från denna bok .
Sen gjorde vi två masker med pojkarna, lagom för min trötta kropp :-) Det är konstigt att Leo är fortfarande så förtjust i Batman, tredje året i rad...Och Theo tycker ju så klar om Batman också! Leo har dessutom hittat på en ny superhjälte som heter Bläckmannen. Mina fina killar! Vad skulle jag göra utan de :-)



I am totally exhausted after my work week in Tallinn, where I am an institution leader and teacher at the Estonian Music- and Theatre Academy. I work there one week every month and it sometimes is so intensive time, that I get very tired. So I have done almost no crafting this week. The boys wanted to make some masks and it was more than enough for my tired body :-) I also began to work on an embroidery in traditional Estonian style, pictures are coming soon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar