25 april 2011

Mera superhjältar


Leos kompis fyllde år innan Påsk och Leo var helt säker på att han skulle bli extra glad om han fick Supermankläder. Så jag sydde en tröja och en mantel. Tröjans modell kommer från Ottobre creative workshop och är storlek 116, passar faktiskt bra på en 6-åring. Den är gjord av velour från Österrike och muddar från Mjuka tyger. Manteln ritade jag själv och sydde i fleece. Applikationen ritade och klippte ut min man med sin stadiga hand och jag gjorde resten. Leo ritade ett kort som vi ramade in och det blev en fin bild istället. Födelsedagsbarnet blev i alla fall nöjd med sin present! Jag blev extra nöjd med applikationen som ser på något sätt väldigt äkta ut :-)
Sen beställde Leo en Flash dräkt också. Man ska ju passa på och beställa när symaskinerna står framme hela tiden :-D Jag gjorde bara en Flash balaklava, resten får jag fixa sen någon gång :-) Mönstret har jag ritat själv och den sitter jätte bra på en 6-åring. På bildena ser ni vår 3,5 åring som Flash och det går ju också bra. 
I made a birthday present to Leos kindergarten friend and Leo ordered a Flash mask also which is totally my own design. I am quite pleased with the results. The fabulous S on the shirt is made by my husband with his stable hand :-) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar