16 mars 2011

Vårkläder till pojkarna del 2

Jag fullkomligt älskar det nya trikåtyget från Mjuka tyger! Och att de också säljer enfärgade tyger som matchar så bra med printtyger! Uggletyg blev min favorit så fort jag hade lagt märke till det på Symässan. Köpte alldeles för lite av det och har sytt typ varenda liten bit av tyget till tröjor och en tunika. Kanske finns det lite över till kalsonger eller korta sommarshorts till killarna. Måste kollas.
I alla fall är det härligt att sy i det tyget, till och med CoverPron funkade felfritt! Modellen är i grunden från Ottobre Creative workshop 301, The Best T-shirts men jag har ändrat ärmarna i de korta modellerna. Köp modellerna härApplikationen har jag ritat med fria handen. Måste bara säga att jag är enormt nöjd på alla de tre tröjorna (den fjärde finns inte med på bilden, är nöjd med den också :-)! Storlekarna är från vänster till höger 104, 92, 104 och funkar bra på mina pojkar som är 3 år 8 mån och 6 år (om några dar :-)


 Byxorna har jag ritat själv, de är sydda in JNY designs härliga djungeltyg i velour. Till muddar använde jag E-slöjds underbara trikåtyg. Tröjans modell kommer också från Ottobre, gröna tyget från JNY och orangea från Mjuka tyger. De var lätta att sy och allt funkade felfritt! Nöjd igen :-)




New spring clothes for the boys. All fabrics are designed in Sweden and have an excellent quality! Models for the shirts come from Finnish Ottobre Design. Owl application by myself.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar