13 januari 2011

Snöslott och pyssel med barnen

Tiden har gått så extremt fort, jag känner redan hur våren kommer med stora steg!
För min del får snön inte smälta bort än! Jag vill bygga vidare på vårt fina snöslott eller pyramid som Leo -the King of Egyptians brukar kalla den skapelsen för :-) Min man skottade ner all snö från hustaket och sen byggde min pappa med killarna ett slott av den massiva snöhögen. Jag älskar att åka skidor själv och med killarna och hoppas verkligen att vintern är inte slut än!

Måste säga att jag är fortfarande jätte nöjd med min stjärnmössa :-)
På bilden till vänster av poserande Leo ser man också svärmors fina handgjorda handdockor som är 30 år gamla men ser ut som nya!

Svärmor är igen hos oss och stannar faktiskt fyra veckor i rad så att jag får något jobb gjort. Det är otroligt skönt att kunna jobba när man vill och inte när man har den lilla tiden över efter lämningen, hämtningen, matlagningen och lekandet eller pysslandet med barnen. Samtidigt är det så enormt kul att pyssla och greja med pojkarna att jag tycker lite synd om mig själv som ska jobba istället av all kul med barnen. Man blir liksom aldrig nöjd :-)
Igår skulle jag öva innan morgondagens demoinspelning och barnen hade det tråkigt (ett nytt begrepp hos oss faktiskt!) när de kom hem från förskolan. Ingen bra kombination, fast vi har farmor här som kan underhålla pojkarna. Så jag plockade fram skokartonger, fingerfärg, penslarna, schabloner, äggkartonger och andra små pysselgrejer och lät barnens och farmors fantasin flöda. Spelade två timmar, gick ner och såg tre spökhus, en massa små gubbar, spöken och andra små kreaturer. Helt underbart! Bara av farten pysslade vi tillsammans en timme till. Tack igen lilla a för inspirationen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar