14 september 2009

Textiltryck igen


Det har tagit sin tid att landa i vardagslivet efter en lång härlig sommar tillsammans med familjen.
Det finns mycket jag skulle vilja sy till killarna och en massa present-idéer till kompisar och släkt, så det är bara att börja greja igen :-)
Vi började med textiltryck med killarna. Jag höll på och de tittade på. Fast Leo gjorde lite egna mönster också men de har inte fastnat på bild ännu.
Jag har hittat roliga schabloner i Panduro och de hade ett bra set textilfärg med grundfärger,
så burkarna kommer nog att räcka ett tag.
Först gjorde jag tryck med samma färg och mönster som jag redan hade hemma. Jag använde ett gammalt lakan, som suger färg jätte bra! Fast det var svårt att fördela färgen på schablonen så att det inte droppade på tyget. Ibland blev det ok, ibland inte alls som ni ser.


Sen testade jag ett annat tyg som jag vet har fungerat fint tidigare och det är ju mycket bättre att trycka på! Ett bomull- och lintyg från Ikea.


Här pysslar mina små älsklingar med nya guaschfärger som vi också hittade på Panduro för ett bra pris.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar