24 september 2009

Äntligen någonting till mig själv!

Jag köpte ett regnställ från Didriksons i somras i färgerna rosa och grått och jag bara älskar den! Har den rosa jackan hela tiden på mig när vi är ute med killarna. Men jag hade ingen mössa som skulle passat ihop med jackan och byxorna. Kom på att färgen på den gråa velouren som jag köpte i Tallinn i våras liknar faktiskt byxornas färg. Så jag hade tänkt att sy en enkel mössa av det tyget. Men jag har inte varit så himla inspirerad under de senaste veckorna.
Igår morse cyklade en kompis förbi och hon hade på sig en randig POP mössa. Helt plötsligt var det klart att nu måste jag sy färdigt min gråa mössa. Vi skulle träffas senare med kompisen och jag hade en timme på mig att klä på både mig och Theo och göra mössan. Började med textiltryck, blandade vitt och rött och tryckte för första gången på trikåtyg, köpt i Tallinn.
Allting blev perfekt och torkade fort. Sen strök jag motiven och fäste den med Vliseline på den utklippta mössan. Mössan klippte jag ut helt fritt, kollade bara måtten från en POP mössa. Sen var det bara att sy ihop det hela och mössan var klar på 40 min!
Jag lyckades inte ta ett bra kort på mig själv med mössan på, så den fick fotas på terassen istället. Theo var hela tiden med när jag höll på och verkade lika nöjd som jag själv när mössan var klar.
Sen gick vi ut med samma kompis som hade cyklat förbi och jag hade på mig min nya mössa och var jätte nöjd! Kompisen var helt enkelt imponerad :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar