24 september 2009

Symaraton del 1

Idag var en konstig dag, helt plötsligt fick jag lust att sy en massa nya kläder till killarna och här kommer resultatet.
På första bilden har Leo en tröja från Älsklingsfrö och jeans av ett tyg som jag hittade i Österrike i somras, mudden från Ohlssons. Byxmönstret kommer från M&M men det finns ganska lite kvar från det ursprungliga mönstret, jag har gjort om det helt. Alla byxor är sydda med samma mönster, jag har bara ändrat grenarnas bredd enligt vilka byxor jag ville sy.


På andra bilden har Leo ett par jeans av min mans gamla jätte mjuka jeans, fickan kommer också från de gamla jeansen. Den sitter lite för långt nere men får väl duga. Var jag har köpt applikationen, kommer jag inte ihåg. Mudden från Ohlssons.


Sen kommer ett höstigt set. Äppeljeansen är gjorda på ett likadant sätt som Theos äppeljeans och av samma material. Frotté till tröjan är köpt i Tallinn, mudden från Textilcentrum i Sumpan och applikationtyget är samma som på jeansen - velour från Textilcentrum och grönt frotté från Tallinn.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar