27 januari 2010

Julkläder 2009

Jag hade länge tittat på djungeltyget och väntat på inspirationen men innan jul slog det mig att killarna ska få sina jultröjor just i det tyget!
Så här är resultatet som blev faktiskt riktigt bra och en av tröjorna sydde jag på min vanlig maskin. Mönstret kommer från Ottobres creative workshop.
Byxorna är också nya, all tyg är inhandlat på Symässan i Kista i oktober. Sjärntyget är jag verkligen kär i och det är synd att jag köpte så lite av det. Mönstret på byxorna är eget. Leo har en modell med bredare benslut och muddar, Theos benslut har gummiband.
Pojkarna sitter lite väl stelt i tomtens famn :-)



Min svärmor var på besök hos oss en vecka i början av året och hon passade på att sticka klart en träja som hade legat och väntat ett år.  Av någon anledning tycker vi bägge att det blev en tjejtröja :-) Men tills vidare får Theo ha den. De fina stenknapparna från Österrike passar riktigt bra till!


1 kommentar:

  1. Jättefina!
    Kul att du tittade in, allt för länge sen vi sågs. Jag jobbar nu så jag har inte så mycket tid att umgås men någon gång ska det väl bli av ... jag kollar in Västerortstråden för att inte missa någon större träff :-)

    Kram!!!

    SvaraRadera