26 mars 2009

Vårkläder 2009


Jag har inte riktigt kommit igång med killarnas vår och sommarkläder ännu, eftersom min overlock har gått sönder för tredje gången i rad nu. Väntar att de ska beställa sen där lilla delen som gick sönder efter att griparna hade blivit sönder en efter en. Det är nämligen en bit som sitter bakom den nedre griparen och tar emot nålarna, så att de inte åker helt ner. Och tydligen är det helt omöjligt svårt att förklara i telefon till de som jobbar med Singer hur den delen ser ut, fick jag höra av den trevliga tjejen på SOS symaskiner på Söder. Så vi väntar och väntar....men några nya plagg har det blivit ändå.
En matchande mössa till Leos nya vinteroverall som egentligen är menad till nästa år men vi har använt den några gånger redan.
Ett set med jacka, byxor, mössa och halsduk till Theo. Det blommiga tyget fick jag från Leos gudmor förra året och jag kunde inte riktigt bestämma mig vad jag ska sy av detta. Dessutom är tyget lite mögelprickigt men det syns inte så mycket. Velouren och manchester kommer från Sundbybergs Tygcentrum.
Knapparna på Theos byxor som går att använda både i blått och i blommigt, är helt vanliga knappar som jag har täckt över med velouren. Ingen svår grej faktiskt.
Theo fick också ett par sommarbyxor i ett tunt bomullstyg från ett stort tygcentrum i Tallinn. Modellen kommer från senaste Ottobre 1/2009 och var ganska svårt att sy men efter två par kändes det redan lättare så övningen rules!
Jag fick äntligen mina nya namnlappar från Mina Namnband
Den här gången blev det turkost på brunt och brunt på gult. Fint, tycker jag!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar