08 juli 2008

Hemma igen

Nu är vi hemma igen. Resan gick jätte bra fast vi var trötta hela tiden. Men vi såg en hel del av Europa som vi aldrig hade sett tidigare och killarna hade det kul. Man skulle ju inte tro att små barn gillar att åka bil tre dagar i streck men det verkar våra killar göra :-)
Jag köpte en hel del tyg i Österrike i en affär i Klagenfurt som heter Happy Home och är typ 10 gånger större än Sundbybergs textilcentrum som är min stamaffär.
Tyvärr hade dem inte så stor urval av plyschtyger som jag hade förväntat men några fina bomullstyger och en rolig nyans av plysch hittade jag ändå. Det blev tyg för 150 euro. Fina och ganska billiga muddar köpte jag också.
Lillkillen fyller ett idag och jag passade på och sydde ett födelsedagsset till honom och en matchande till storebror.
Tyget till skjortan är en gammal örngott från en secondhand affär i Villach i Österrike och byxorna är sydda i tyger från Happy Home. T -tröjan till storebror är gjord av min gammal t-tröja som jag gillade jätte mycket och byxorna av samma material som lillebrors.
Gjorde även ett till par linnebyxor i rött av mina gamla linnebyxor och mudd från Happy Home.
Nu väntar det ett par presentbeställningar: ett överkast och kuddar i IKEA flodhästtyg, några par muddbyxor och en skjorta.
Tack Ottopippi för skjort-inspirationen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar