14 juni 2008

En väldigt produktiv natt






Nu är jag själv sjuk, ont i halsen och i öronen och vi ska iväg till Österrike imorgon, inte kul alls att resa när man är sjuk :-( Men trots att jag mår som jag mår har jag sytt massor igår natt :-) Hämtade min overlock från SOS symaskiner på Götgatan igår när vi var på väg hem från läkaren med yngsta killen. Griparen hade varit sönder typ tre år och jag orkade inte riktigt ta tag i saken. Nu är den fixad och funkar klockrent! Bara av den glädjen sydde jag ihop många redan utklippta saker och idag sydde jag ett set med filtar och kuddar för bilen. Alla saker belv dock inte så bra som jag skulle velat ha dem, t ex shorts till äldsta sonen, de ser ut som kjolar. Jag fattar inte hur jag har klippt ut dem. Det fina rosa tyget med WV bussar på som jag hittade på Ohlssons, verkar inte vara så killig ändå, fast jag så skulle vilja att den passar för mina små busungar.
Ett par muddisar i syrénlila velour och mörklila muddar blev riktigt bra och jag la undan de för möjlig försäljning i framtiden.
En snuttefilt som var en beställning blev inte bra alls och minstingen får ha det istället. Jag ska sy en ny i samma tyger när vi kommer hem från resan.
Ett gammalt påslakan från Myrorna blev en kjol till mig, det blev hur mycket som helst tyg över förstås, kanske blir det några babyfiltar av det med brunt velour på baksidan.
Bilsettet med filtar och kuddar är jag nöjd med. Det matchar bilens röda färg perfekt :-) Jag är ju inte klok som syr matchande filtar och örngott istället att packa grejer. Men så är det, jag hatar att packa och ändå måste jag göra det hela tiden.
Nya namnlappar för både mig och Leo (för att märka dagiskläder, han börjar i augusti) blev fina. Jag är speciellt nöjd med mina.
Nu ska det plockas undan tusen bitar Duplo som ligger i vardagsrummet, rensas lite i rabatterna, så att blommorna inte dör av ogräs under tiden vi är borta, packas gånger hundra, strykas och tvättas och göras allt möjligt innan vi drar iväg med hela lasset imorgon förmiddag.
Jag hoppas att jag hittar några fina tyger i Österrike, svärmor har redan kollat ut ställen var vi ska rota bland nytt och gammalt.
Här kommer det en massa bilder från symaratonkvällen igår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar