01 maj 2011

Lapptäcke-påslakan och annorlunda valborgsfirande

Jag har haft ett projekt liggandes för några månader som jag ville avsluta så fort jag fick möjlighet till det.
Nu är det klart. Ett överdrag i lappteknik för ett gammalt jätte tjockt och härligt vadderat täcke från min farmor.


Alla lappar blev dock inte exakt likadana men resultatet är charmigt ändå :-) Tyget med muffinsarna har jag själv tryckt. 
Jag har egentligen ingen lust att flyga iväg jätte tidigt imorgon och jobba en hel vecka i Estland men jag vet att det kommer att bli en kanon vecka och därför får de två klänningarna vänta som jag har i mitt huvud just nu :-) Det känns som att min hjärna vilar liksom aldrig, det är ständigt något nytt projekt på gång i huvudet. Ibland somnar jag bra när jag funderar på någon design eller på något som jag ska skapa snart. Det kan både kännas rogivande eller stressande men för det mesta rogivande tack och lov.
Idag har vi sått några frön - dekorativa pumpor och brytbönor som pojkarna inhandlade och luktärtor som jag hade kvar från förra året. Hoppas de tar och att Theo inte leker med jorden så att de små krukorna är snart tomma. 
Ute i gården blommar redan tulpanerna. Jag hoppas verkligen att jag hinner se de alla, ska vara borta hela nästa vecka och sen flera dagar veckan därpå också.
Vi orkade inte fira Valborg igår efter att vi hade sprungit Ältasjön runt med killarna, de 825 m och jag 7 km. Fick en usel tid, men det var väntat efter sömnlösa nätter och stress på jobbet i Tallinn. Nästa lopp blir Blodomloppet 10 km och då hoppas jag få bättre tid.



Nu ska jag packa väskan och baka karelska piroger. Imorgon bitti bär det av till Arlanda igen....

2 kommentarer:

  1. Bra sprunget under förutsättningarna tycker jag! :)

    Vilket glatt lapptäcke där uppe också - det där kanintyget är en favorit även här hemma.

    SvaraRadera
  2. Åh vad duktig du är. Jag är så imponerad av människor som kan sånt där med handarbete. Jätte fint blev det:) Annelie å Minea

    SvaraRadera