10 oktober 2010

Kan vara bra att veta när man syr barnbrallor

Ibland surfar jag på mina favoritbloggar och letar efter inspiration. Idag hittade jag en helt ny blogg med en massa bra sytips.
Jag har ett mönster för muddbyxor som jag förändrar efter behov: vilken storlek, tygkvalité, vilken sort av byxor osv  Ganska ofta blir det så att jag borde ha klippt modellen lite annorlunda och fattar det först i efterhand. Därför verkar denna sida extra intressant!
Jag har varit på Underbara Barn och Hem och Villa mässor idag och hittat en hel del inspiration faktiskt.
Fast barnmässan var lite väl tråkig för min smak. Alldeles för lite retrosaker och roliga leksaker. Jag gillar inte plast som leksaksmaterial speciellt mycket och de flesta utställda leksakerna var just i plast. Ekoleko hade fina saker som tur var.
De här byxorna vore kul att sy till mig själv men vi får se om det blir av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar