14 december 2008

Några nyheter


Tiden går så himla fort när man har två spralliga pojkar hemma och fast jag har sytt en hel del, har jag inte hunnit sätta upp bilderna ännu.
Jag skulle sy ett sängöverkast till en 3-årspresent i somras men det blev inte av. Nu när pojkarnas gudmors son fyllde två i oktober kom jag i igång och sydde överkastet till honom. Han hade just fått ett eget rum och som tur är går inredningen i gröna färger. Jag använde lite fantasi och resultatet blev ganska bra, fast det var svårt att sy på fickor på två lager tyg. Fleecetyget är en pläd från Ikea, flodhästtyget kommer från Ikea likaså. Rutiga grön-rosa tyget har jag köpt i Tallinn i en stor tyg outlet.





Här poserar Theo på 2-årskalaset där födelsedagsbarnet fick sin present. Han har på ett brunt sett jag sydde tidigare i år och skinntofflor som jag egentligen gjorde till Leo men de blev för stora och konstiga och jag fick göra om de till Theo. Inget jätte bra resultat dock men de får duga tills jag orkar sy nya. Har faktiskt sett ett par med tigertofflor på Finlandsbåten som skulle vara roliga att testa i två olika skinn-färger.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar