10 oktober 2008

Två syskonpresenter

Jag har lovat att sy matchande muddisar i grönt och rosa till en kompis som har nästan lika gamla barn som jag, en tjej på 3,5 år och en kille på 16 månader. Äntligen orkade jag ta tag i saken och sydde klart de i natt. Mönstret kommer såklart från M&M men jag försökte klippa extra generöst eftersom de barnen är lite större än mina pojkar och muddisarna ska ju sitta lösare än vanliga byxor. Hon ville också att det ska finnas växtutrymme och därför gjorde jag muddarna något längre.




En annan kompis fick andra dottern i april och jag har inte hunnit sy någon present till henne än. Det blev också klart i natt i form av en kanintunika i det fina Ahlénstyget jag bloggade om tidigare och leggins i randigt trikåtyg från Österrike samt muddarna från Sumpans textilcentrum. Storasyster får en matchande mössa, mönstret är eget till mössan och tunikan är ett modifierad tröjmönster från M&M. Legginsmönstret kommer också från M&M. Tack för den bokrean då jag hittade den boken!

Hoppas kläderna passar och glädjer de söta tjejerna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar