11 oktober 2009

Syfestivalen

Jag och killarna var på Syfestivalen med kompisar i fredags. Vi fick köa en hel del för att komma in och blev under tiden knuffad och ihopklämd av äldre damer som hade jätte bråttom till Antik- och/eller Symässan. Hoppas att de tänker på skyltningen och separata köer nästa gång när två mässor ska hållas samtidigt i Kista.
Jag visste ju vilka monter jag ville besöka och på det sättet blev det inte jobbigt med barnen bland alla nyfikna mässbesökare. Så vi stannade för inköp vid Mjuka tyger, JNY Design, E-slöjd, MG-tyger och något företag som sålde fina glaspärlor.
Jag är jätte nöjd med tygskörden! Och första två plagg är redan sydda!
Leo beställde tröjor i pirat-tyg från Mjuka tyger och idag blev de färdiga. Mönstret är Ottobres, den kortärmade är åtsittande och den långärmade är vanlig t-tröjemodell.
Den orangea trikån kommer också från Mjuka tyger, den blåa från Ohlssons. Jag lyckades inte riktigt bra med halslinningarna. Jag har aldrig sytt i tjockt interlock tidigare och på något sätt blev det lite över av själva halslinningen när jag skulle sy fast kanten så den bubblar lite vid kanterna. Men det får duga :-) Orkade inte ta upp kanten och börja om.
Jag testade för första gången att fålla kanterna enligt Gekkos beskrivning och det visar ju vara ett underbart och snabbt sätt!
Leo blev nöjd i alla fall och gick med på att posera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar